משרד דוד מלניק עורכי דין  מתמחים בהליכי פירוק מרצון של חברות ואיגודי מקרקעין. עם ניסיון רב שנים וידע מעמיק בתחום, אנו מספקים ללקוחותינו פתרון מקיף ויעיל לחיסול חברות לא פעילות, תוך התמודדות עם כל ההיבטים המשפטיים, הכלכליים והמיסויים הכרוכים בכך.


למה חשוב לפרק חברה לא פעילה?

כל חברה, גם אם חדלה מפעילות עסקית, מחויבת להגיש דו"ח שנתי ולשלם אגרה לרשם החברות מדי שנה, כל עוד לא ננקט הליך פורמלי לפירוקה. אי מילוי חובות אלו גורר הצטברות של חובות והוצאות מיותרות, וחושף את החברה ובעלי התפקידים בה לסנקציות מצד הרשויות. לכן, פירוק מסודר של חברה שאינה פעילה עוד הוא צעד חיוני.

פטור מחובות עבר בפירוק מרצון

היתרון המשמעותי של פירוק מרצון הוא האפשרות לקבל פטור רטרואקטיבי מחובות אגרה שנתית, ביחס לכל התקופה בה החברה לא הייתה פעילה. המועד הקובע לעניין זה הוא מועד סגירת התיקים במס הכנסה ומע"מ וסגירת חשבון הבנק של החברה. בליווי הנכון, ניתן למקסם את הפטור ולחסוך עשרות אלפי שקלים.

הסנקציות נגד חברה מפרה ובעליה

תיקון 10 לחוק החברות הרחיב משמעותית את סמכויות האכיפה של רשם החברות כלפי חברות שאינן משלמות אגרה שנתית או מגישות דוחות. בין היתר, ניתן להטיל עיצומים כספיים כבדים, למנוע רישום שעבודים, ולהגביל את יכולת בעלי המניות והדירקטורים להקים חברות חדשות. לכן, מומלץ מאוד להסדיר את מצבה של חברה לא פעילה בהקדם האפשרי.

פירוק איגודי מקרקעין

לצד הטיפול בפירוק חברות רגילות, משרדנו בעל מומחיות ייחודית גם בפירוק מרצון של איגודי מקרקעין. בנסיבות מסוימות, פירוק כזה מאפשר לבעלי המניות להעביר נכס מקרקעין מהחברה לבעלותם הפרטית בפטור ממס שבח ומס רכישה, בכפוף לעמידה במספר תנאים. אנו מכירים היטב את ההוראות הרלוונטיות ויודעים כיצד לנצל אותן לטובת הלקוח.

פטור ממס שבח בפירוק איגוד מקרקעין

סעיף 71 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג-1963, מעניק פטור ממס שבח בהעברת מקרקעין לבעלי מניות במסגרת פירוק איגוד, בין אם מדובר באיגוד מקרקעין ובין אם באיגוד רגיל. כדי לזכות בפטור, יש לעמוד במספר תנאים מצטברים:

1. המכירה או הפעולה באיגוד נעשו אגב פירוק האיגוד, כלומר, בד בבד עם תהליך הפירוק.
2. לא ניתנה תמורה בעד הזכות המועברת.
3. הזכויות במקרקעין הוקנו לבעלי המניות לפי שיעור אחזקותיהם באיגוד.
4. ייעוד הזכות במקרקעין לא שונה למלאי עסקי בעת ההעברה.
5. בתקופה של 4 שנים טרם הפירוק לא בוצעה הקצאה מיטיבה באיגוד שהובילה לשינוי של 10% או יותר בזכויות בעלי המניות.
6. הזכות במקרקעין לא נרכשה על ידי האיגוד ב-4 השנים שקדמו לפירוק.

ישנן הוראות נוספות ודגשים חשובים שיש לתת עליהם את הדעת, בין היתר לעניין איגודים שהפכו לאיגודי מקרקעין לאחר 7 בנובמבר 2001, עליהם יחולו הוראות סעיף 93 לפקודת מס הכנסה. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום כדי לוודא עמידה מלאה בתנאי הפטור.

פטור ממס רכישה בפירוק איגוד מקרקעין

פירוק מרצון של איגוד מקרקעין יכול לזכות את בעלי המניות בפטור גם ממס רכישה, בהתקיים התנאים הבאים, מכוח תקנה 27(ב) לתקנות מיסוי מקרקעין:

1. הזכות במקרקעין הייתה בבעלות האיגוד כבר ביום הפרסום של התקנות ברשומות בשנת 1983.
2. בעל המניות שאליו מועברת הזכות הוא יחיד ולא תאגיד.
3. מתקיימים התנאים של סעיף 71 לחוק לעניין הפטור ממס שבח שפורטו לעיל.

כאשר מדובר בפירוק איגוד מקרקעין אחד אחרי השני (שרשור איגודים), ההעברות יהיו פטורות ממס רכישה רק אם כולן פטורות ממס שבח, וכן בהתקיים התנאים הנוספים של מועד הבעלות המקורית והעברת הזכות ליחיד תוך פרק זמן מוגדר.

למה אנחנו?

* מומחיות וניסיון רב שנים בתחום פירוק חברות ואיגודים
* הכרות מעמיקה עם כל ההיבטים המשפטיים והמיסויים
* יכולת לנהל את התהליך מקצה לקצה, ולחסוך זמן וטרחה
* מחויבות לתוצאות מיטביות ולמזעור ההוצאות ללקוח
* שירות אישי ויחס אנושי לאורך כל הדרך



 

אשמח להכיר ולתת לך פתרונות



מאמרים ומדריכים

17 באפריל 2022

רשימת תיוג וסדר פעולות פירוק חברה מרצון מסלול רגיל

להלן סדר פעולות ורשימת מסמכים לצורך פירוק וחיסול מרצון של חברה בעלת כושר פירעון בהליך רגיל. שלב ראשון: • חתימה על תצהיר כושר פירעון 1. על כל […]
17 באפריל 2022

רשימת תיוג וסדר פעולות פירוק חברה מרצון בהליך מקוצר

הליך זה מיועד לחברות בעלות כושר פרעון שהן חברת יחיד, שבה יש בעל מניות אחד (ושאינו תאגיד) המכהן גם כדירקטור היחיד בחברה. ההליך מתאים למי לחברות […]
17 באפריל 2022

העברת נכס מקרקעין לבעלי המניות אגב פירוק חברה

בעלי מניות בחברה המחזיקה במקרקעין המעוניינים להעביר את המקרקעין לבעלותם הפרטית יכולים לעשות זאת בנסיבות מסויימות בפטור ממס שבח ומס רכישה. להלן יפורטו עיקרי התנאים לקבלת […]

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.